Abstract
This article provides information on the types, structure, pedagogical functions, directions and possibilities
of using heuristic tasks to help future teachers develop their professional competences. Specific recommendations are also provided for the use of heuristic tasks, learning materials used in heuristic education, learning process design, reflection and prediction, mental activities, and creative thinking.
References
1. “Ўзбекистон – 2030” стратегияси.
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining
11.09.2023 yildagi PF-158-son Farmoni.
2. Ўзбекистон Республикасининг 2020 йил 23
сентябрдаги “Таълим тўғрисида”ги ЎРҚ637-сон Қонуни. https://lex.uz
3. Ўзбекистон Республикасининг 2020 йил 29
октябрдаги “Илм-фанни 2030 йилгача ривожлантириш концепциясини тасдиқлаш
тўғрисида”ги ПФ-6097-сон фармони.
4. Авалиани Г.В. Эвристические методы в распознавании образов. - Тбилиси, 1988. - 45 с.
5. Аверин В. А. Психическое развитие детей
младшего школьного возраста: Учеб. пособие С.Пб.: Изд-во Михайлова В. А., 2000. - 64
с.
6. Адизов Б.Р. Бошланғич таълимни ижодий
ташкил этишнинг назарий асослари: Пед.
фан. док. дисс... –Т.: 2003. – 320 б.
7. Батяева Т.А. Системно-целевой подход в
применении эвристических приемов к обучению студентов решению нестандартных
задач: Автореф. дисс. канд. пед. наук. – Казань, 2000. – 26 с.
8. Сафарова Р.Г. Computer-didactic support
for the training of social sphere specialists at
the university based on a cultural approach.
International conference: Problems in the
Textile and Light Industry in the Context
of Integration of Science and Industry and
Ways to Solve Them (PTLICISIWS-2022).
050009 Scopus, Web of Science indexed.
9. Сафарова Р.Г. Possibilities of Approaching
the Educational Process From the Point of
View of Cultural Sciences. Miasto Przyszłości
Kielce 2023. ISSN-L: 2544-980X. Impact Factor:
9.2 View of Possibilities of Approaching the
Educational Process From the Point of View of
Cultural Sciences (miastoprzyszlosci.com.pl)
10. Атауллаев Ф. Ф. У., Ибраимов Х. И. Понятие профессионально-коммуникативной
компетентности будущих учителей в
психолого-педагогических исследованиях
//Вопросы науки и образования. – 2019. –
№. 1 (42). – С. 70-74.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.